20.1.11

Monopoly Tower!

Malam Rabu yang lepas (19/1/11), memandangkan esok Thaipusam, kami-kami (Azri, Sham, ngn Aku) yang kebosanan ni ha terasa cam free melampau, jadi kami pon ajak lah tauketauke tegar monoply yg bese ntok berentap lagik malam ni. Lepas tunggu dan tunggu smpai ke pukol 1 pagi, muncul lah Ya, Idan dan juga Nanda. First time dalam sejarah bermain monopoly ni aku rase yang kami bermain smpai 6 orang! Excited dah la ni.

Best main mende nih. Korang kene cube!
Awalawal round, maybe sebab ramai sgt player, game jadik cm slow siket. But then eventually kamikami yang terror ni boleh jugak la menyerlah, dengan tanah-tanah yang berjaya dibeli. 1st round kad chance "steal" dapat kt Aku, teros aku curka tanah si Sham, menjadikan aku konker tanah warne kuning, dan Sham makin hampir untok jatoh bankrop. Game berjalan seperti bese dengan Nanda sebagai yang tercorot mase awalawal mule megorak langkah ntok konker tanah wane merah pualk, sesuai dengan jaket merah die malam tu. 

Round kedua "steal", si Idan pulak dapat, die curka tanah coklat aku, tibetibe rase malas dah nak main time ni ssb tanah tu cm masyuk gile!. Tambah pulak dengan transaction haram yang Idan buat dengan Nanda, terus la si Idan ni jadik Mak Hayam, sebab dapat konker due tanah. X lama lepas tu si Sham mengundur diri, sebab die rase cm dah xleh blah jek dengan seketol je tanah yang tinggal. 

Round ketiga "steal", Ya dapat curka tanah Azri yang paling mahal, membuatkan Ya dapat mengonker kawasan biru. Tibetibe rase cm tepu dah sebab game cm slow jek, kitorg decide ntok buat pakatan baru. Ya geng ngn Nanda (pakatan miskin), Idan, Azri, ngn Aku geng (orang2 kaye, maybe sebab Idan ade bnyak tanah la kot). Hahaha. 
Pakatan mule terbentuk. 3 lawan 2.
Maybe sebab Ya ni bertuah sangat malam tu, round ketiga "steal" pon die dapat lagi. Sebab tanah hijau aku volaplap sangat, die pon curka lah. Hasil daripada pencurian tersebut, keduadua belah pihak jadik cm balance lah siket, kalo x dorang cam sangkak gile.

Keadaan menjadi semakin tegang bile geng kami (orang2 kaya) mule buat deal cam haram. Katekate sindiran manis mule kedengaran dari pihak yang satu lagi.Tapi sebab geng kami ade Mak Hayam besar Idan la dingdong, kemenangan tu cm dah pasti. Akhirnye dorang ni kalah jugak dengan bangunan sume tergadai abes. Hahahaha.. Aku puas hati!

Ni antara gmbagmba yang sempat aku snap malam tu, menggunakan phone sangkak aku yg dah nk rosak tuh.

 Monopoly city verver kitorang.

 Idan sebok dengan donut donut nye. J.Co tersebut merupakan Tajaan dari Azri, yang baru dapat duet JPA.

 Ni duet aku dah combine ngn Mak Hayam Idan
 
 Muke Nanda si tauke berjaket Merah yang dah Kalah. Haha

Kad orangorang yang menang :)

Btw, aku rase monopoly ni makin lame dah jadik cam game curka-mencurka dah. Hahaha. Pesanan kepada para peserta:-
  • Idan, kau menang besa pon sebab curka East Bank aku oke. Jangan lupe diri.
  • Azri, kene banyak practice lagi.
  • Sham, kau kalah jugak, same cam ramalan awal kau. Haha.
  • Nanda, laen kali kene cari ally yg kuat siket.
  • Ya, kau dah kalah. haha..

11 comments:

  1. nandha21.1.11

    tak mengaku kalah dengan idan.aku kalah karena bangunan summergate azri!!

    summergate tu!!
    haha .

    ..pemain berjaket merah.=)

    ReplyDelete
  2. summergate?
    hine tu weh..
    muahahahaha..

    ReplyDelete
  3. aMyKouR21.1.11

    uwahhh... bilaLah mak boleh join uooll semua membuang masa~

    ReplyDelete
  4. dtg la cni kakLong!
    lepas tu nak buang mase ke buang tebiat pon boleh!

    ReplyDelete
  5. sape kak long tu?

    katenye aku dapat East Bank dengan cara adil dan saksama. jadi doksoh nak claim claim sangat! mak tetap mak hayam besar malam tu ok!

    ReplyDelete
  6. Kak LonG22.1.11

    owh~ kaw tak kenaL kak Long erk Idan~
    harus mak mandrem kaw nyah!!!!

    ReplyDelete
  7. hello.....summergate pn sape jah yg selalu singgah n menjana pendapatan mak hayam u olssssssssssssss!!!!!!!

    ReplyDelete
  8. wah idan dah jd mak hayam sesuai dgn pungkornyew yg besaq bas

    kaklong amy ade org x kenal ko lgi hayo mak pasni ko mandrem si mak hayam idan tuh bg kecik skit pungkor dah mcm ank seribu hahahhahahhah

    ReplyDelete
  9. aMyKouR24.1.11

    nmPk sGt i tak layak jadik Kak Long coz i Kan masih muda!!!
    masih ada hadek2 yg anggap i ni sebaya jer ngn dia org~ hua3.......

    ReplyDelete
  10. pungkoq anak seribu!
    poyo la kau amymamy!

    ReplyDelete
  11. kaw la puxTEM!!!! nak aku pos naskah itew kah???
    hahahaha

    ReplyDelete