20.1.11

Tragedi Oktober Part II

Pusat Kesihatan Pangkor*
Lepas dah kene selamatkan dengan abangabang bomba, ambulance datang amek kami. Memandangkan ambulance yang x berape nak cukup, ade sesetengah dari kami yang kene naek pickup (kalo x silap lah), seb baek ade pakcik tu volunteer nak tolong. Dari tempat kejadian, kami dikejarkan ke Poliklinik Pangkor. But then, sebab taraf die klinik je kot, jadi tempat ni kire cm pit stop je la. Ntok kami yang ade kepatahan, dokter kat sini boleh tolong luruskan tulang tu je la. Time meluruskan tu, memang sakiiit gileee ah. Sorangsorang kami masuk dalam bilik tu, sorangsorang gak la kami menjerit!

 comel je gmba klinik ni.. haha

Selesai kami diluruskan. Dorang prepare ntok transport kami ke hospital berikutnya pulak ntok rawatan lanjut. Kalo ikotkan, Hospital Navy yg dekat Lumut tu adalah hospital paling dekat ntok kitorg sume, tapi maybe sebab kitorg ni sume civilian, x layak kot nak pegi situ, jadi kami pon dimaklumkan yang kami akan dibawa ke Hospital Seri Manjung. Dari Poliklinik tu nak ke Hospital Seri Manjung, kami naek bot laju (agaknye, x sure lah boat sape), sampai Jetty Lumut, naek ambulance pulak.

Hospital Seri Manjung*
Hospital Seri Manjung
Awalawal kat Hospital ni Aku x berape ingat lah, maybe sebab tido kot, perjalanannye pon agak meletihkan. Maybe dorang masukkan kami kt kecemasan, then buat check up sume lah agaknye. Yang aku tau, kitorg sume kene xray dulu. 

 Shuib tengah tunggu giliran nak kene Xray, sambil tido.

 Dhann pon tgh Q, sambil termenong.

 Ekin kt belakang (buat "peace"), Aku (tersenyum). Mase ni tgh tunggu turn ntok Xray jugak, sambil kaknam dengan kawan2 yang datang melawat.
 
Time xray, memang sakit gile sebab orang tu sebok soh aku tukatuka katil, nak soh dok atas katil tempat xray die jugak, bebal jugak la agaknye die ni. Aku jerit cm orang gile! Abes xray, dorang bwk pegi jahit2 pulak. Sebab tangan aku banyak kene kaca, make banyak lah lukeluke, dan oleh itu, kene lah jahit. Mase nurse tu bersihkan lukeluke tu, mmg volaplap lah rase die! Pastu die hanta kt dokter laen pulak soh jahit luke tu sume. Mase die jahit tangan kiri aku, aku terfikir, "nak sorokkan jek luke kat tapak tangan kanan aku" sebab takot sakit! Tapi bile die dah abes ngn tangan kiri tu, aku cm automatik je bagi tangan kanan aku, bodoh gile. Haha. Ni lah hasil jahitan dokter tu. Btw, dokter tu baek gak. 

 Tangan kiriKu

Tangan kanan aku (yang konon nak nyorokkan tu).

Yang paling penting, kawankawan kami datang on the dot mase kitorg sume masuk hospital. Dari Taiping, terus ke Manjung. Walopon dorang asalnye ade plan ntok berliburan, tapi sebab kami dah accident, terpakse la bergegas melawat kami. Serius aku terharu gile ngn korang. Salute!

 Kawankawan yang datang melawat pada hari kejadian. Polis kat tepi tu sebok je.

6 comments:

  1. 2nd part ni aku macam tataw pape. lost teros. now, at least i had a clear picture of what had happened. btw, ko ngan ekin still bole senyum dlam gambo. kewl la korg.kuat mcm lipas kudung~

    ReplyDelete
  2. hahahaha..
    cm lipas kudung pulak?
    but then, ni dari point of view aku jek..
    sume orang ptt buat post jugak :)

    ReplyDelete
  3. mungkin nak tules jugak bile rajen. dari sudut ver2 seorang driver. haha

    ReplyDelete
  4. brader20.1.11

    congrates....penceritaan yg menarik....

    ReplyDelete