19.1.11

Tragedi Oktober

29 Octo 2010*
Terdetik ntok buat ad-hoc event cm bese yg kite buat semsem lepas bile berDu dan juge free. Kali ni, plan nak pegi Pangkor. Nak cari participants agak susah sbb ramai yg bz+sengkek. Pas dpt loan dari makHayam Azyan si Arnab Banci, atai ngn dhan stuju ntok folo. Jadi total peserta ade Yan, Shuib, Dhan, Atai, n Aku. Waktu berlepas dari Penang ke Lumut dijangka jam 11.00 malam. Sebelom siap2 malam tu, Jay text Aku, ajak mkn J.Co kt Khaleel, fine, kami sume pon dtg la ikot timing yg dijanjikan. Kebetolan lak Jay ade ajak Jiah, Ekin, ngan Palap join makan donut. Makan nye makan, terlepas cakap pulak yg kami nak pegi ke Pangkor. Tambah la lagi peserta jadi total 9 orang, dengan kete Yan+kete Jiah.


30 Octo 2010*
Pas penat lombelombe kt highway ngn benti makan jap kt Pantai Remis, kami pon smpai la ke Jeti Lumut at around 2 am kot. Sebab awal sangat, budak2 yg ngantok ni tido dulu, yang gatal kaki nak merayap pegi jalan2 sekitar tu sambil berphotoshoot.

Jetty Lumut

Jam 7.00 pagi, feri dah ade, kami cepatcepat beli tiket ferry ntok ke Pangkor, dapat la trip kol 7.15. On the way pegi, excited gile. Aku dah terbayang macammacam mende aku nak buat kat sane nnt. Sampai je ke Jetty Pangkor, sebab sume dah lapa, kami singgah la makan. Sambil makan, kami take turn la ntok ke toilet sebab pagi tadi sume pon tak mandi. Tengahtengah makan, kami tanye kat mak cik yg berniaga kt kedai tu ntok van sewa. Kebetulan lah kot makcik tu ade mmbe, die pass la number phone urang yg nak sewakan van tu. Call nye call, dapat gak. Abes makan, kami pon pegi lah jumpe abang tu.

 lebey kurang cmni la van tu


Mulemule tengok, cam tekejot gak la. Van yg die bagi tu chomel gile! Kami ni dah la bersembilan orang. Tapi sebab dah terdesak, takde pilihan lain, kami amek je la. Starting off the journey, sebab tu yang paling dekat, kami pegi la Kota Belanda. Takde mende sgt pon, tapi sebab datang dari jaoh nye pasal, verver la kami tangkaptangkap gambar.

Puas berjemor kt Kota Belanda, kami pon bertolak la pulak ke Teluk Nipah. Katenye situ best pantai die, sume mende pon ade. Dengan riang, kami pon bergerak. Happy nye pasal, kami sume nyanyi cam orang gile sambil teriakteriak kat orang tepitepi jalan. On the way ke sane, jalan berbukit, memang curam kaukau nye lah. 1st petanda, kami nak naik bukit, tapi van tu cam x cukup lajak. Gigih nye pasal, kami pon reverse la, amek lajak, mencanak gak bukit tu, tapi lepas gak la. Sampai je atas, tengok depan, jalan die memang menjunam turun ke bawaaaaah je. Tengah turun laju ni, tibetibe yan cakap break x makan. Suddenly sume orang jadi cuak gile! Aku dah la dok depan dengan Dhan, papehal pon memang hentam depan dulu lah. Ade Aku terfikir sekali nak lompat keluar dari tingkap, tapi sebab takot nye pasal, niat tu tak menjadi kenyataan.

Yan tersepit lagi kt seat driver. Bomba belom sampai lagi.

1st thing yang aku fikir pas terlanggar tebing tu "damn! panjang la pulak citenye pasni". Lepas tu baru aku check tangan aku sume. Tangan kiri ade banyak gile luke sebab kene kaca. Tangan kanan pon best gak, tapak tangan tu ade kace masuk, besa lak tu. Bile tengok kaki aku lak, belah kiri oke jek. Tengok belah kanan, baru aku pasan yang kaki aku tersepit dengan dashboard. Time tu memang dah leh agak la yang kaki kananku ini dah patah. Rase kebas je time tu. Takot saraf kaki aku rosaknye pasal, aku pon main lah dengan jarijari kaki kanan tu, make sure die still bergerak lagi. Alhamdulillah, dorang sume bergerak ikot arahan aku. Sementara tunggu bomba tu, memang sangat menyakitkan. Ade terniat sekali aku rase "better lah aku mati je teros" sebab sakitsakit sangat. Bile tengok kat lua, membemembe yang dok kat belakang dah mule kluar. Aku mintak tolong nak kelua sebab pintu memang takleh bukak dah time tu. Takotnye pasal, dorang soh kami tunggu bomba je. Aku redo. 

9 comments:

  1. Ko gile ape? Wahahaha

    ReplyDelete
  2. naseb bek ko x lompat dari van tu weh. kalo x mesti aku x jumpe ko dah. cmano buleh terpike nk lompat?aiyoo~

    ReplyDelete
  3. kalap! apsal lak aku gile?

    yan, ntah la tibe2 je aku terbayang aku lompat. haha

    ReplyDelete
  4. ko memang suke berpike secara out of box. tu yg nak out of van tu.haha

    ReplyDelete
  5. kan, aku memang verver genius :)

    ReplyDelete
  6. anees, wut happens next...

    ReplyDelete
  7. ade sambungan lah kot.. :)

    ReplyDelete
  8. haha, cepat la sambung.. boleh nak buat sekuel plak.. haha.. mana tau David Teo baca, dia nak buat pilem.. haha,

    ReplyDelete
  9. kik: aq cm x caye jer yg korg excident...mule2 aq ingt ko excident2 manje jd aq x kisa sgt sbb ko kan raturati excident...tp bile abg ey gtau most of palat2 hayo darah aq yg wane merah bole tuka kale kuning langsat....bedoa la aq agar u ols semua selamat...!

    ko pun penah ase pe yg aq ase...." hati ko penah terdetik yg better ko mati terus...cmtu la gak aq ms aq lemas kat sedim....! sgt2 kelaka yg ptg mak dah mengucap siap2 dan dlm pikiran aq dimanakah tempat aq kalo dah mati samada aq akan ke NERAKA @ SYURGA.....!!!

    ReplyDelete